Passion/compassion...paixão e compaixão

Mas a palavra ''vs'' não implica que exista aqui uma oposição entre budismo e cristianismo.Há sim a aceitação dos conceitos de ambos.
Mas qual a diferença entre paixão e compaixão?
Compaixão é um termo usado no Budismo e nada tem a ver com tentar converter alguém a seu budsimo instituído, converter uma pessoa a minha religião não é ter compaixão com o próximo, nem ter amor ao próximo...isto é muito confundido aqui no ocidente.
Compaixão é se compadecer com o sofriemto alheio e tentar trazer alívio a seu sofrimento. Não é ter pena, mas entender que todos os seres vivos tem o direito de ser feliz.
É provável que dependendo de como uma pessoa se apresente a mim, minha postura mude relativamente.
Uma pessoa que age de uma forma meio que negativa logo fará minha compaixão se retrair e ser substituída por aversão, então eu ainda não estou manifestando uma compaixão completa, plena, talvez nem verdadeira.
Ter compaixão significa que eu realmente despertei para uma clareza que mostrou me qual o sentido desta existência, e essa clareza pode ser o frescor mais suave e fortalecedor do meu ser.
Compaixão vai além do apego que talvez eu tenho por esta pessoa ou aquela; abandonando o ''só eu, só meu'' e agindo em prol do alívio dos outros, isto é compaixão verdadeira.
Não precisa se sacrificar pelo próximo, não negligencie o seu próprio bem-esta, não se esqueça de você mesmo,...
Um conselho eu dou:
Durante toda sua vida sempre analise as situações e a vida em si e encontre a compaixão em si mesmo nas situações diversas....nunca esqueça que da compaixão, que ela faça parte da lista de metas, é uma das mais nobres virtudes do ser humano, do ser ''homem''.
Piedade; sentimento de pesar, de tristeza causado pela tragédia alheia e que desperta a vontade de ajudar o próximo, de confortar quem padece de algum mal: papa pede compaixão pelos pobres.
A paixão é usado pelos cristãos para se referir ao sofrimento de Jesus Cristo, vem do latim passiones, passu e patí, palavras ligadas ao estado de sofrimento tanto da alma, como do corpo e mente.
Alguns dizem que o termo paixão é usado também para se referir a paixão, o amor incontrolável de Deus por nós, amor excessivo que o fez entregar seu filho pela humanidade.
Eu não sei se é bem isto.
Paixão de Cristo é uma coisa, enquanto o termo comum paixão é outra.
Mesmo assim, podemos unir os dois sentidos da palavra nesse caso, penso eu.
Estar apaixonado tem a ver com uma atração forte, física, química e exagerada por uma pessoa.
Seria quase ser doente por alguém, por assim dizer.
Bom, eu associo a palavra paixão com a cor vermelho, que lembra o sangue derramado no sofrimento da paixão de Cristo, lembra também o coração e o sentimento que é associado a este orgão- o amor.
O sofrimento de Cristo seria em razão da salvação dos homens do pecado, e portanto; o sofriemnto e morte teria a ver com o fim de algo: o fim do pecado no homem pela sacrifício de Jesus.
Para mim a mensagem da cruz seria mais ou menos a seguinte:
Alguém está morrendo aqui para sanar os seus pecados, e este alguém é ninguém menos niguém que O FILHO DE DEUS .... e você aí ainda vendo sentido em condenação, culpa, pecado e blá blá blá???????
Quantas vezes não vemos religiões pregando a questão do pecado, isso não existe mais; na verdade nunca existiu - mas o Nazareno teve que descer lá do céu e dar a prova que a palavra viva de Deus, isto é, ele mesmo, Jesus; nunca é condenação de ninguém mas objetiva organizar o mundo para se tornar o reino de Deus.
Deve haver algo mais forte que leis para que a raça huamana saiba se comportar decentemente, com ética.
Nada de leis morais, mas de princípios que tornem a vida do homem digna, que o livre das sombras animalescas que ainda compõe seu caráter.
Bem, mas o assunto aqui é paixão, e o sofrimento ou paixão de Cristo derrubou todas as leis morais mundanas que nada teriam ver com o Criador e trouxe uma nova visão de princípios verdadeiramente Superiores.
Um destes princípios é o amor.
Mas lembrar-se que este amor não deve servir apenas para enaltecer igrejas cheias de si ao dizerem que amam o próximo.
Jesus ensinou a amar de verdade ao próximo ao invés de usar a frase ''eu amo o próximo'' apenas para se engrandecer e mostrar que sua própria espiritualidade seria superior.
Que diremos pois? Permaneceremos no pecado, para que a graça abunde?
De modo nenhum. Nós, que estamos mortos para o pecado, como viveremos ainda nele?
Ou não sabeis que todos quantos fomos batizados em Jesus Cristo fomos batizados na sua morte?
De sorte que fomos sepultados com ele pelo batismo na morte; para que, como Cristo foi ressuscitado dentre os mortos, pela glória do Pai, assim andemos nós também em novidade de vida.
Porque, se fomos plantados juntamente com ele na semelhança da sua morte, também o seremos na da sua ressurreição;
Sabendo isto, que o nosso homem velho foi com ele crucificado, para que o corpo do pecado seja desfeito, para que não sirvamos mais ao pecado.
Porque aquele que está morto está justificado do pecado.
Ora, se já morremos com Cristo, cremos que também com ele viveremos;
Sabendo que, tendo sido Cristo ressuscitado dentre os mortos, já não morre; a morte não mais tem domínio sobre ele.
Pois, quanto a ter morrido, de uma vez morreu para o pecado; mas, quanto a viver, vive para Deus.
Assim também vós considerai-vos certamente mortos para o pecado, mas vivos para Deus em Cristo Jesus nosso Senhor.
Não reine, portanto, o pecado em vosso corpo mortal, para lhe obedecerdes em suas concupiscências;
Nem tampouco apresenteis os vossos membros ao pecado por instrumentos de iniqüidade; mas apresentai-vos a Deus, como vivos dentre mortos, e os vossos membros a Deus, como instrumentos de justiça.
Porque o pecado não terá domínio sobre vós, pois não estais debaixo da lei, mas debaixo da graça.
Pois que? Pecaremos porque não estamos debaixo da lei, mas debaixo da graça? De modo nenhum.
Não sabeis vós que a quem vos apresentardes por servos para lhe obedecer, sois servos daquele a quem obedeceis, ou do pecado para a morte, ou da obediência para a justiça?
Mas graças a Deus que, tendo sido servos do pecado, obedecestes de coração à forma de doutrina a que fostes entregues.
E, libertados do pecado, fostes feitos servos da justiça.
Falo como homem, pela fraqueza da vossa carne; pois que, assim como apresentastes os vossos membros para servirem à imundícia, e à maldade para maldade, assim apresentai agora os vossos membros para servirem à justiça para santificação.
Porque, quando éreis servos do pecado, estáveis livres da justiça.
E que fruto tínheis então das coisas de que agora vos envergonhais? Porque o fim delas é a morte.
Mas agora, libertados do pecado, e feitos servos de Deus, tendes o vosso fruto para santificação, e por fim a vida eterna.
Porque o salário do pecado é a morte, mas o dom gratuito de Deus é a vida eterna, por Cristo Jesus nosso Senhor.
Romanos 6:1-23
Talvez vão dizer: mas neste texto aí se está dizendo para não vivermos mais no pecado !!!
Na verdade viver sem errar é impossível, e se aplicamos a visão moralista do cristianismo de hoje; pior ainda.
Se não há mentira no que está escrito no texto bíblico aí, então temos que usar nossa capacidade de compreensão e entender que morremos como seres superfluos junto a cruz, nossa visão pequena não mais existe a partir do momento que ressucitamos com cristo em virtudes.
Uma nova noção de moral superior deveria nascer naqueles que dizem que são de fato cristãos.
No final do texto diz que o salário do pecado é a morte, e isto não será mais cobrado de nós porque o filho de Deus já fez esse pagamento nacruz.
E ele trouxe o dom da vida para aqueles que assim aceitarem entender, pois de Deus somente a vida emana e não a morte.
Conclusão
Paixão do cristianismo e a compaixão budista são virtudes que devem ser comprendidas e podem ser aplicadas por nós.
A paixão de cristo tem a ver com adoração a um ato de uma divindade, de Deus em Jesus, a compaixão budista tem a ver com a tentativa de a raça humana se tornar um só organismo pacífico.
Vamos admirar a Deus, e também sua imagem refletida em Jesus. Vamos aprender a desenvolver um senso de compaixão nesta vida para sermos realmente pessoas do bem.
Eu não sou cristão, não sou budista, eu sou Deísta.
Até a próxima postagem.
I changed the blog name to Passion vs Compassion, this name has to do
with the fact that this blog to outline Buddhism and Christianity ....But the word '' vs '' does not imply that there is here an opposition between Buddhism and Christianity.There is rather the acceptance of the concepts of both.But the difference between passion and compassion?Compassion
is a term used in Buddhism and has nothing to do with trying to convert
someone to your set budsimo convert a person my religion is not to have
compassion for others, or have love for others ... this is very
confused here in the West .Compassion is to sympathize with other people's sofriemto and try to bring relief to their suffering. Not pity, but understand that all living beings have the right to be happy.It is likely that depending on how a person presents himself to me, my attitude change relatively.A person who acts in a way kind of negative soon will my compassion
withdraw and be replaced by disgust, so I'm not expressing a complete
compassion, full, perhaps not true.Compassion means that I really awakened to a clarity that showed me
what the meaning of existence, and that clarity can be the smoothest
freshness and strengthening of my being.Compassion goes beyond the attachment that maybe I have for this person or that; abandoning the '' just me, my only '' and acting in support of the relief of others, that is true compassion.No need to sacrifice for others, do not neglect your own well-this, do not forget yourself, ...Advice I give:Throughout
his life always analyze situations and life itself and find compassion
for yourself in different situations .... never forget that compassion,
that it is part of the list of goals is one of the noblest virtues of
being human, of being '' man ''.
piety; feeling of regret, of sadness caused by other people's tragedy and that arouses the desire to help others, to comfort those who suffer from harm: Pope calls for compassion for the poor.
Passion is used by Christians to refer to the suffering of Jesus Christ, comes from the Latin Passiones, passu and patí, words linked to the state of suffering both soul, body and mind.
Passion is used by Christians to refer to the suffering of Jesus Christ, comes from the Latin Passiones, passu and patí, words linked to the state of suffering both soul, body and mind.
Some say the term passion is also used to refer to passion, uncontrollable love of God for us, excessive love that made him hand over his son for humanity.
I do not know if this is the exactly meaning. Passion of Christ is one thing, while the term passion is another.
Still, we can unite the two senses of the word in this case, I think.
Passion has do with a strong attraction, physics, chemistry and exaggerated by a person. It would almost be sick for someone.
Well, I compare passion word with the red color, reminiscent of the blood shed in the suffering of Christ's passion, also reminds the heart and the feeling of love wich is associated with this organ.The suffering of Christ would be due to the salvation of mankind from sin, and therefore; the suffering and death have to do with the end of something: the end of sin in man by the sacrifice of Jesus.
For me the message of the cross would be almost the following:
''Someone is dying here to heal your sins, and is none other than the Son of God .... and there you still seeing sense in condemnation, guilt, sin, and blah blah blah ???????''
How often do we see religions preaching the question of sin, it does not exists any more; It never existed - but the Nazarene who came from heaven had to give proof that the living word of God, which is Jesus; He never condemned anyone but it just wants to organize the world to be the kingdom of God.There must be something stronger than laws for a huamana race knows to behave decently with ethics.No moral laws, but principles that make the life of man worthy. We need to leave our animal past now.
Well, but the issue here is passion, and suffering or passion of Christ down all worldly moral law that nothing would do with the Creator and brought a new vision of principles truly from God.One of these principles is love.
Love must not only serve to exalt churches and their ego when they say they love others.
Jesus taught we nedd really love others and not only say aou loud the phrase '' love the next '' , as we are superior than others due our this virtue.
Well, I compare passion word with the red color, reminiscent of the blood shed in the suffering of Christ's passion, also reminds the heart and the feeling of love wich is associated with this organ.The suffering of Christ would be due to the salvation of mankind from sin, and therefore; the suffering and death have to do with the end of something: the end of sin in man by the sacrifice of Jesus.
For me the message of the cross would be almost the following:
''Someone is dying here to heal your sins, and is none other than the Son of God .... and there you still seeing sense in condemnation, guilt, sin, and blah blah blah ???????''
How often do we see religions preaching the question of sin, it does not exists any more; It never existed - but the Nazarene who came from heaven had to give proof that the living word of God, which is Jesus; He never condemned anyone but it just wants to organize the world to be the kingdom of God.There must be something stronger than laws for a huamana race knows to behave decently with ethics.No moral laws, but principles that make the life of man worthy. We need to leave our animal past now.
Well, but the issue here is passion, and suffering or passion of Christ down all worldly moral law that nothing would do with the Creator and brought a new vision of principles truly from God.One of these principles is love.
Love must not only serve to exalt churches and their ego when they say they love others.
Jesus taught we nedd really love others and not only say aou loud the phrase '' love the next '' , as we are superior than others due our this virtue.
Not at all. We, that are dead to sin, live any longer therein?
Know ye not that all we who were baptized into Christ Jesus were baptized into his death?
Therefore we are buried with him by baptism into death; so that as Christ was raised from the dead by the glory of the Father, we too might walk in newness of life.
For if we have been planted together in the likeness of his death, we shall be also of his resurrection;
Knowing this, that our old man was crucified with him so that the body of sin might be destroyed, that we should not serve sin.
For he that is dead is freed from sin.
Now if we died with Christ, we believe that also live with him;
Knowing that Christ being raised from the dead, dies no more; death no longer has dominion over him.
For in that he died, once he died to sin; but how to live, live for God.
So you also must consider yourselves dead indeed to sin, but alive to God in Christ Jesus our Lord.
Not therefore reign the sin reign in your mortal body, that ye should obey it in the lusts thereof;
Neither present your members to sin as instruments of unrighteousness; but yield yourselves unto God, as alive from the dead, and your members to God as instruments of righteousness.
For sin shall not have dominion over you, for you are not under law but under grace.
For what? Shall we sin because we are not under law but under grace? Not at all.
Do you not know that to whom you present yourselves servants to obey, his servants ye are to whom ye obey, whether of sin unto death, or of obedience unto righteousness?
But thank God that you were slaves of sin, you wholeheartedly obeyed the form of teaching to which you were delivered.
And free from sin, you became the servants of righteousness.
I speak as a man, the weakness of your flesh; For just as you presented your members servants to uncleanness and to iniquity unto iniquity, so now yield your members servants to righteousness unto holiness.
For when ye were the servants of sin, were free of righteousness.
And what fruit did you have then the things that you are now ashamed? For the end of them is death.
But now, freed from sin, and become servants to God, ye have your fruit unto holiness, and the end everlasting life.
For the wages of sin is death, but the gift of God is eternal life in Christ Jesus our Lord.
Romans 6: 1-23
Perhaps some will say, ''but this text is saying in there we should not to live in sin anymore ''!!!
In fact live without making mistakes is impossible, and what about to apply a moralistic view of today's Christianity?
Well, no one could be a saint, I guess.
If there is no lie in what is written in the biblical text above, so we have to use our ability to comprehend and understand that we have to leave superfluous notion die with the cross, our little vision no longer exists from the moment we ressuect with Christ in virtue.
A new sense of higher moral should be born in those who say they are in fact Christians.
At the end of the text says that the wages of sin is death, and this will no longer be billed to us as the Son of God has made this payment by dying in the cross.
And he brought the gift of life to those who accept to understand, because from God only life emanates and not death.
Conclusion
Christianity passion and Buddhist compassion are virtues that should be comprendidas and can be applied by us.
The Christ's passion has to do with an act of worship of a deity of God in Jesus, the Buddhist Compassion has to do with the attempt of the human race to become one peaceful body.
Let us admire God, and his reflection in Jesus. We will learn to develop a sense of compassion in this life to be truly good people.
I am not a Christian, I am not a Buddhist, I am Deist.
See you in the next post.
Comentários
Postar um comentário
Mostre que passou por esse blog deixando um comentário