Zazen & Jo cap 1
Budismo e cristianismo, não é sobre opisição entre eles, mas uma análise sobre os temas que esta relgiões abordam.
Sou do tipo que segue um tipo de Religião Progressiva, não creio em coisas sobrenaturais, não descarto a ciência, eu sou deísta este é meu blog.
Buddhism and Christianity is not about opposition between them, but an analysis of issues those religions bring until us.
I'm a man that follows a kind of Progressive Religion, I do not believe in supernatural things, I do not discount the science, I´m deist... this is my blog.
Zazen
Zazen and the Gosple of Jhon
The text below is very beautiful, is the only gospel that begins differently from others (Matthew, Luke, Mark) Yes, I recommend you press play the videos of meditation music while reading text ...
Yes, for me it makes sense.
Jhon
Chapter 1
1 In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God.
2 The same was in the beginning with God.
3 All things were made by him; and without him was not any thing made that was made.
4 In him was life; and the life was the light of men.
5 And the light shineth in darkness; and the darkness comprehended it not.
6 There was a man sent from God, whose name was John.
7 The same came for a witness, to bear witness of the Light, that all men through him might believe.
8 He was not that Light, but was sent to bear witness of that Light.
9 That was the true Light, which lighteth every man that cometh into the world.
10 He was in the world, and the world was made by him, and the world knew him not.
11 He came unto his own, and his own received him not.
12 But as many as received him, to them gave he power to become the sons of God, even to them that believe on his name:
13 Which were born, not of blood, nor of the will of the flesh, nor of the will of man, but of God.
14 And the Word was made flesh, and dwelt among us, (and we beheld his glory, the glory as of the only begotten of the Father,) full of grace and truth.
15 John bare witness of him, and cried, saying, This was he of whom I spake, He that cometh after me is preferred before me: for he was before me.
16 And of his fulness have all we received, and grace for grace.
17 For the law was given by Moses, but grace and truth came by Jesus Christ.
18 No man hath seen God at any time; the only begotten Son, which is in the bosom of the Father, he hath declared him.
The practice I will present today is the zazen meditation.This meditation is about discovering your true self.It seeks to realize the Nho rai men moko, that´s means to discover your the real face, real self.Satori or Kensho is the name given to a state of enlightenment.Kensho is just a glimpse of the inner Buddha nature of a person, remembering that Zen Buddhism is part of the Buddhist segment called Mahayana which believes in this possibility of being equal the Buddha.However Satori refers to a longer lasting lighting.For followers of this religion there is no need of studing Buddhist writings:
Zazen e O evangelho de João
Zazen
O texto a baixo é muito bonito, é o único evangelho que começa de forma diferente dos demais (Mateus, Lucas, Marcos)
Sim, eu recomendo você apertar play nos vídeos de músicas de meditação enquanto lê o texto...
Sim, para mim faz sentido.
1 No princípio era o Verbo, e o Verbo estava com Deus, e o Verbo era Deus.
Sim, para mim faz sentido.
1 No princípio era o Verbo, e o Verbo estava com Deus, e o Verbo era Deus.
2 Ele estava no princípio com Deus.
3 Todas as coisas foram feitas por ele, e sem ele nada do que foi feito se fez.
4 Nele estava a vida, e a vida era a luz dos homens.
5 E a luz resplandece nas trevas, e as trevas não a compreenderam.
6 Houve um homem enviado de Deus, cujo nome era João.
7 Este veio para testemunho, para que testificasse da luz, para que todos cressem por ele.
8 Não era ele a luz, mas para que testificasse da luz.
9 Ali estava a luz verdadeira, que ilumina a todo o homem que vem ao mundo.
10 Estava no mundo, e o mundo foi feito por ele, e o mundo não o conheceu.
11 Veio para o que era seu, e os seus não o receberam.
12 Mas, a todos quantos o receberam, deu-lhes o poder de serem feitos filhos de Deus, aos que crêem no seu nome;
13 Os quais não nasceram do sangue, nem da vontade da carne, nem da vontade do homem, mas de Deus.
14 E o Verbo se fez
carne, e habitou entre nós, e vimos a sua glória, como a glória do
unigênito do Pai, cheio de graça e de verdade.
15 João testificou
dele, e clamou, dizendo: Este era aquele de quem eu dizia: O que vem
após mim é antes de mim, porque foi primeiro do que eu.
16 E todos nós recebemos também da sua plenitude, e graça por graça.
17 Porque a lei foi dada por Moisés; a graça e a verdade vieram por Jesus Cristo.
18 Deus nunca foi visto por alguém. O Filho unigênito, que está no seio do Pai, esse o revelou.
Prática desta segunda feira
A prática que vou passar hoje é o da meditação zazen.
É uma meditação que consiste em buscar descobrir seu verdadeiro ser.
Busca-se realizar o nhô rai men moko, descobrir o verdadeiro rosto de si.
Satori ou Kensho é o nome dado a o estado de iluminação aqui nesta versão de budismo.
Kensho é apenas um vislumbre da natureza de Buda interior, lembrando que o Zen budismo faz parte da corrente budista chamada Mahayana que crê nessa possibilidade de ser iagual a Buda.
Porém o Satori refere-se a uma iluminação mais duradoura.
Para os seguidores dessa religião não existe a nescessidade do estudo dos escritos budistas:
Como se medita
Se pratica a meditação zazen sentando-se de forma confortável, de forma ereta,
posicione as mãos sobre as pernas com o mudra cósmico,
respire profundamente e procure relaxar.
Deixe então seus olhos semi-abertos, cabeça meia inclinada como se estivesse olhando para o chão.
Limpe então sua mente; relaxe; é importante encontrar um lugar confortável e silencioso, sem silêncio é quase impossível praticar a zazen.
Iniciada a meditação não pense em mais nada, quando os pensamentos surgirem, não tente remove-los, não dê atenção a eles, deixe-os passar como um rio, mas não dê atenção a eles,
Não crie, mas também não evite e ainda; não dê atenção aos pensamentos, esta é a regra.
Conte então cada inspiração, conte de um a dez, e depois começe de novo.
Você pode meditar por até 40 minutos, não mais que isso, de vez em quando caminhe para relaxar o corpo e não ficar todo doído, esse caminhar é chamado de Kinhin (ou Kinjin).
Você pode escolher meditar por diversos motivos, tais como aquietar a mente, se tornar uma pessoa mais criativa, exercer uma espiritualidade se conectando com uma essência superior.
Seja qual for o motivo, o importante é que este tipo de meditação visa nos tirar um pouco da rotina, e como eu já cansei de repetir a essência da relgião é este, o de sair do comum além de uma busca de sentido para existência.
Prática desta segunda feira
A prática que vou passar hoje é o da meditação zazen.
É uma meditação que consiste em buscar descobrir seu verdadeiro ser.
Busca-se realizar o nhô rai men moko, descobrir o verdadeiro rosto de si.
Satori ou Kensho é o nome dado a o estado de iluminação aqui nesta versão de budismo.
Kensho é apenas um vislumbre da natureza de Buda interior, lembrando que o Zen budismo faz parte da corrente budista chamada Mahayana que crê nessa possibilidade de ser iagual a Buda.
Porém o Satori refere-se a uma iluminação mais duradoura.
Para os seguidores dessa religião não existe a nescessidade do estudo dos escritos budistas:
(Bodhidharma)
- Uma transmissão especial, fora das escrituras;
- Sem depender de palavras ou letras;
- Apontando diretamente à mente humana;
- Contemplando a sua própria natureza e atingindo o estado de Buda.
Como se medita
Se pratica a meditação zazen sentando-se de forma confortável, de forma ereta,
posicione as mãos sobre as pernas com o mudra cósmico,
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Mudra cósmico |
Deixe então seus olhos semi-abertos, cabeça meia inclinada como se estivesse olhando para o chão.
Limpe então sua mente; relaxe; é importante encontrar um lugar confortável e silencioso, sem silêncio é quase impossível praticar a zazen.
Iniciada a meditação não pense em mais nada, quando os pensamentos surgirem, não tente remove-los, não dê atenção a eles, deixe-os passar como um rio, mas não dê atenção a eles,
Não crie, mas também não evite e ainda; não dê atenção aos pensamentos, esta é a regra.
Conte então cada inspiração, conte de um a dez, e depois começe de novo.
Você pode meditar por até 40 minutos, não mais que isso, de vez em quando caminhe para relaxar o corpo e não ficar todo doído, esse caminhar é chamado de Kinhin (ou Kinjin).
Você pode escolher meditar por diversos motivos, tais como aquietar a mente, se tornar uma pessoa mais criativa, exercer uma espiritualidade se conectando com uma essência superior.
Seja qual for o motivo, o importante é que este tipo de meditação visa nos tirar um pouco da rotina, e como eu já cansei de repetir a essência da relgião é este, o de sair do comum além de uma busca de sentido para existência.
Zazen and the Gosple of Jhon
The text below is very beautiful, is the only gospel that begins differently from others (Matthew, Luke, Mark) Yes, I recommend you press play the videos of meditation music while reading text ...
Yes, for me it makes sense.
Jhon
Chapter 1
1 In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God.
2 The same was in the beginning with God.
3 All things were made by him; and without him was not any thing made that was made.
4 In him was life; and the life was the light of men.
5 And the light shineth in darkness; and the darkness comprehended it not.
6 There was a man sent from God, whose name was John.
7 The same came for a witness, to bear witness of the Light, that all men through him might believe.
8 He was not that Light, but was sent to bear witness of that Light.
9 That was the true Light, which lighteth every man that cometh into the world.
10 He was in the world, and the world was made by him, and the world knew him not.
11 He came unto his own, and his own received him not.
12 But as many as received him, to them gave he power to become the sons of God, even to them that believe on his name:
13 Which were born, not of blood, nor of the will of the flesh, nor of the will of man, but of God.
14 And the Word was made flesh, and dwelt among us, (and we beheld his glory, the glory as of the only begotten of the Father,) full of grace and truth.
15 John bare witness of him, and cried, saying, This was he of whom I spake, He that cometh after me is preferred before me: for he was before me.
16 And of his fulness have all we received, and grace for grace.
17 For the law was given by Moses, but grace and truth came by Jesus Christ.
18 No man hath seen God at any time; the only begotten Son, which is in the bosom of the Father, he hath declared him.
Practice of this Monday
The practice I will present today is the zazen meditation.This meditation is about discovering your true self.It seeks to realize the Nho rai men moko, that´s means to discover your the real face, real self.Satori or Kensho is the name given to a state of enlightenment.Kensho is just a glimpse of the inner Buddha nature of a person, remembering that Zen Buddhism is part of the Buddhist segment called Mahayana which believes in this possibility of being equal the Buddha.However Satori refers to a longer lasting lighting.For followers of this religion there is no need of studing Buddhist writings:
A special transmission outside the scriptures; Without relying on words or letters; Pointing directly to the human mind; Contemplating his own nature and attaining Buddhahood.(Bodhidharma)
How to meditate.
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cosmic mudra |
First sitting comfortably, in erect position,place your hands on your legs with the cosmic mudra
take a deep breath and try to relax.then let your eyes half opened , you need to be like looking to the ground.Then clear your mind; Relax; it is important to find a comfortable and quiet place; without silence is almost impossible to practice zazen. Initiated meditation, don´t think of anything else when thoughts starts to apear, do not try to remove them, do not give attention to them, let them pass away like a river, but do not give attention to them,Do not create, but not avoid and yet; pay no attention to the thoughts, this is the rule.then count each breath, count from one to ten, and then start again.You can meditate for up to 40 minutes, no more than that, from time to time walk to relax the body and avoing geting all hurt, this walking is called Kinhin (or Kinjin).You can choose to meditate for various reasons, such as quieting the mind, become a more creative person, exercising a spirituality, connecting with a higher essence.Whatever the reason, the important thing is this type of meditation aims to take us out of routine, and as I am tired of repeating the essence of all religion is this: get out of the ordinary life and a search for meaning to our own existence.
take a deep breath and try to relax.then let your eyes half opened , you need to be like looking to the ground.Then clear your mind; Relax; it is important to find a comfortable and quiet place; without silence is almost impossible to practice zazen. Initiated meditation, don´t think of anything else when thoughts starts to apear, do not try to remove them, do not give attention to them, let them pass away like a river, but do not give attention to them,Do not create, but not avoid and yet; pay no attention to the thoughts, this is the rule.then count each breath, count from one to ten, and then start again.You can meditate for up to 40 minutes, no more than that, from time to time walk to relax the body and avoing geting all hurt, this walking is called Kinhin (or Kinjin).You can choose to meditate for various reasons, such as quieting the mind, become a more creative person, exercising a spirituality, connecting with a higher essence.Whatever the reason, the important thing is this type of meditation aims to take us out of routine, and as I am tired of repeating the essence of all religion is this: get out of the ordinary life and a search for meaning to our own existence.
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